– Jezte denně potraviny v hodnotě do 5000 kJ nebo snižte svůj současný energetický příjem o 2000 kJ. 80 % žen i mužů při této hodnotě hubne, a přitom netrpí pocitem hladu nedostatkem základních živin.
– Zapisujte si pravidelně to, co sníte, do záznamníku. Ještě než jídlo sníte, odvažte si ho a spočítejte si energetickou hodnotu porce.
– Jedna porce by neměla přesáhnout 1400 kJ, večerní porce 800 kJ. Pokud si dáte porci větší, například běžnou porci špaget se smetanou a masem či pizzu, což je přibližně 3500 kJ, je tělo nuceno energii přijatou navíc, kterou není schopno rychle spálit, uložit do tukových zásob.
– Omezte příjem tuků. Dejte si pozor na příjem skrytých tuků v potravinách, např. v uzeninách, smetanových jogurtech, sýrech, kokosu, ořechách, apod.
– Dbejte na to, aby bylo v jídelníčku dostatečné množství bílkovin. Bílkoviny je možno získat např. z masa, nejlépe krůtího, kuřecího, rybího, méně vhodné je hovězí, nejméně vhodné pak vepřové. Bílkoviny lze dál získat z tvarohu (cottage sýr, běžné vaničky tvarohu, sladký tvaroh), tofu sýra, fazole. Dostatečné množství bílkovin v jídelníčku pomáhá uvolňovat tuky z tukových zásob v buňce.
– Jezte často menší porce, nejlépe 5krát denně. Časový odstup mezi jídly by měl být 2-3 hodiny.
Poslední jídlo by mělo být konzumováno nejpozději 2 až 3 hodiny před usnutím.

Vademecum zdraví Jaro 2006